Splňujete podmínky pro vstup do režimu paušální daně od roku 2027?
Paušální daň umožňuje OSVČ platit daň z příjmů, sociální a zdravotní pojištění jednou měsíční platbou. Jaké podmínky je potřeba splnit pro vstup do tohoto režimu od roku 2027?
Podmínky pro vstup do režimu paušální daně v roce 2027:
- Maximální limit ročního příjmu z podnikání: 2 000 000 Kč.
- Další příjmy (např. z kapitálového majetku, nájmů nebo ostatních příjmů dle §8–10 zákona o daních z příjmů) nesmějí přesáhnout 50 000 Kč ročně.
- Nesmíte být plátcem DPH.
- Nesmíte mít příjmy ze zaměstnání, s výjimkou příjmů podle § 6 odst. 4 zákona o daních z příjmů. Za stanovených podmínek můžete mít například příjem z DPP nebo DPČ.
- Nesmíte být dlužníkem, vůči kterému by úřady zahájily insolvenční řízení.
- Nemůžete být společníkem ve veřejné obchodní společnosti nebo komplementářem v komanditní společnosti.
Přehled měsíčních částek paušální daně v roce 2027
Pro rok 2027 platí následující měsíční částky paušální daně v jednotlivých pásmech:
| Pásmo | Paušální daň celkem | Daň z příjmu | Zdravotní pojištění | Sociální pojištění |
|---|---|---|---|---|
| I. pásmo | 9 662 Kč | 100 Kč | 3 488 Kč | 6 074 Kč |
| II. pásmo | 16 745 Kč | 4 963 Kč | 3 591 Kč | 8 191 Kč |
| III. pásmo | 27 139 Kč | 9 320 Kč | 5 292 Kč | 12 527 Kč |
Pokud chcete vstoupit do paušálního režimu od roku 2027, musíte se zaregistrovat do 11. ledna 2027.
Registraci lze provést:
- Elektronicky přes portál Finanční správy.
- Písemně pomocí oficiálního formuláře Ministerstva financí ČR, který lze doručit osobně, doporučenou poštou nebo prostřednictvím datové schránky.
- Registrací přes naši kalkulačku: vše vám vyplníme.
Pozor: Pokud už v paušálním režimu jste a splňujete podmínky, nijak se znovu neregistrujete.
Váháte, zda přejít k paušální dani? Spočítejte si, jestli se vám to vyplatí v naší kalkulačce. V aplikaci si můžete vyplnit Oznámení o vstupu do paušálního režimu, které pak už jen stačí doručit na finanční úřad (doporučeně, osobně či datovou schránkou).