Splňujete podmínky pro vstup do režimu paušální daně od roku 2027?

4. listopad 2026

Paušální daň umožňuje OSVČ platit daň z příjmů, sociální a zdravotní pojištění jednou měsíční platbou. Jaké podmínky je potřeba splnit pro vstup do tohoto režimu od roku 2027?

Podmínky pro vstup do režimu paušální daně v roce 2027:

  1. Maximální limit ročního příjmu z podnikání: 2 000 000 Kč.
  2. Další příjmy (např. z kapitálového majetku, nájmů nebo ostatních příjmů dle §8–10 zákona o daních z příjmů) nesmějí přesáhnout 50 000 Kč ročně.
  3. Nesmíte být plátcem DPH.
  4. Nesmíte mít příjmy ze zaměstnání, s výjimkou příjmů podle § 6 odst. 4 zákona o daních z příjmů. Za stanovených podmínek můžete mít například příjem z DPP nebo DPČ.
  5. Nesmíte být dlužníkem, vůči kterému by úřady zahájily insolvenční řízení.
  6. Nemůžete být společníkem ve veřejné obchodní společnosti nebo komplementářem v komanditní společnosti.


Přehled měsíčních částek paušální daně v roce 2027

Pro rok 2027 platí následující měsíční částky paušální daně v jednotlivých pásmech:

Pásmo Paušální daň celkem Daň z příjmu Zdravotní pojištění Sociální pojištění
I. pásmo 9 662 Kč 100 Kč 3 488 Kč 6 074 Kč
II. pásmo 16 745 Kč 4 963 Kč 3 591 Kč 8 191 Kč
III. pásmo 27 139 Kč 9 320 Kč 5 292 Kč 12 527 Kč


Pokud chcete vstoupit do paušálního režimu od roku 2027, musíte se zaregistrovat do 11. ledna 2027.


Registraci lze provést:

  • Elektronicky přes portál Finanční správy.
  • Písemně pomocí oficiálního formuláře Ministerstva financí ČR, který lze doručit osobně, doporučenou poštou nebo prostřednictvím datové schránky.
  • Registrací přes naši kalkulačku: vše vám vyplníme.

Pozor: Pokud už v paušálním režimu jste a splňujete podmínky, nijak se znovu neregistrujete.


Váháte, zda přejít k paušální dani? Spočítejte si, jestli se vám to vyplatí v naší kalkulačce. V aplikaci si můžete vyplnit Oznámení o vstupu do paušálního režimu, které pak už jen stačí doručit na finanční úřad (doporučeně, osobně či datovou schránkou).

Chci si to spočítat